” Eget tema : Tro, hopp & kärlek (185/365) ”

TRO, HOPP & KÄRLEK …

16 svar till “” Eget tema : Tro, hopp & kärlek (185/365) ”

  1. Ett fint tema hittade du på och presenterar en passande och stämningsfull bild.
    Fast lite störs jag av de svarta skuggorna som tar för mycket plats. Hade nog känt mer harmoni om de var något lägre. Visst ger de en viss effekt och behövs för helheten men i något mindre skala. Tycker jag, medan andra säkert ser på bilden på ett annat sätt vilket är det roliga och intressanta med den här fotoutmaningen 🙂

    Önskar en fortsatt fin FotoSöndag Eva !

    Gilla

    • Tack så mycket 😀 det är min dotters & hennes kompisars huvuden under deras konfirmation som är skuggorna i bilden, när de satt i kyrkbänkarna. För mig är det de som står för kärleken i temat.. förstår att det inte är lätt att veta och se för er andra! Hi hi . Hon är ingen religiös människa jag trodde inte att hon skull konfa sig , men blev glad när hon valde det. När jag satt bakom dem i kyrkbänken och såg denna bild genom linsen så poppade temat upp, just pga av deras huvud. Så kul det är att läsa och se bilderna genom andras ögon.
      Tack detsamma Anita!

      Liked by 1 person

      • Förstod att skuggorna är huvuden och det tror jag är ganska så uppenbart för alla och som jag skrev så ger den en viss effekt till bilden.
        Funderade faktiskt på det där med religion och om din dotter var religiös vilket inte är så vanligt hemma i Sverige till skillnad mot här på Malta där nära på ”alla” går till kyrkan på söndagar 🙂

        Ska bli riktigt interssant att läsa andras kommentarer om din bild då vi ofta ser olika.

        Liked by 1 person

        • Ingen i min släkt är religiös & vi går aldrig i kyrkan. Jag har en i min bekantskapskrets som är aktiv kyrkmedlem. Just därför är det så roligt att bägge barnen har valt att göra detta så de får känna sig för själva och göra egna val. Men ingen av dem har gjort det valet men är väldigt glada att ha Konfat sig. Sedan är vi så lyckligt lottade att ha väldigt fin präst och församlingsassistent det lockade många av detta gäng. Runt om i stan kan jag uppskatta att det är 1/3 av de som har åldern inne som väljer detta. Har ingen aning hur det ser ut i resten av landet?

          Ja det blir spännande att höra om bilden- det är kul och lärande att ”se” sina bilder genom andras ögon. Det ger andra tankar än vilka man har själv, det är en anledning till det som är givande med 365.

          Liked by 1 person

  2. Snyggt i svartvitt och ett underbart tema, med förklarande text förstår jag mer skuggan och tanken med det men innan så tyckte nog jag att den tog lite för stor plats men det är en smaksak…:)

    Liked by 1 person

Kommentera

