” 232 : Olämplig (174/365) ”

Att stå här och fota är ett OLÄMPLIG ställe om det inte är lågvatten som denna kväll, annars hade jag kvasat 😳

22 svar till “” 232 : Olämplig (174/365) ”

    • Tack så mycket 🙂 Jag har aldrig tänkt på det ordet som dialektalt trodde att det var svenska 😉 Blir väl så när man växer upp med ord,kanske bara för Piteå då, hi hi Det betyder att när man går i skog och mark och trampar där det är blött på marken som är typ gräs mm som man tror är torrt men icke- då man blir blöt om skorna fast man inte trodde att man skulle bli. Då ” kvasar ” man. Undrar vad det heter på svenska då? Jag blev nyfiken?

      Gilla

  1. Fin bild, kvasa var också något nytt för mig (pitebo som jag är och uppvuxen med pitemål) fast jag förstod ändå vad du menade med ordet. Kanske har jag hört det ändå, även om jag inte kommer ihåg det. 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

