” 212 : Medfaren (156/365) ”

Den gamla bron över Piteåälven var inte så väl MEDFAREN så det blev en ny på -60 talet. Kvar blev brofästet…eller heter det så i vattnet -botten stöd? Eller  ?

30 svar till “” 212 : Medfaren (156/365) ”

  1. Läckert med kvällsfärgerna och alla speglingar i Piteåälven.Vilka berg och skogar det finns där borta i horisonten ! Det här var nog det närmaste jag har kommit den vackra älven 🙂
    Har du midnattssol nu ?

    Liked by 1 person

    • Tack så jättemycket 😀 ja vi har rätt kuperad terräng, trots att vi bor i skärgården. Ja nästan solen går ner vid 23 & kommer tillbaka vid 2:00.. så inte riktigt hela dygnet ännu. Det är så härligt med dessa nätter. I går kväll hade vi gäster & satt i vår Vinglasning. Även fast solen är nere i 3 timmar så blir det inte mörkt någon ggr.

      Liked by 1 person

      • Låter härligt att bo i skärgården. Att ha vatten omkring sig är fint. Låter som det är härliga nätter nu en tid framöver för dig och ni som bor där uppe. Vi behöver ljuset så väl för att ladda batterierna inför den mörka årstiden.

        Liked by 1 person

        • Ja vinter här uppe är lång och mörk och kall. Ljuset som vi har nu och framöver uppväger det mörka. Fast jag skulle vilja byta ut längden på de och göra tvärtom , få den varma ljusa årstiden som den längre 😉

          Liked by 1 person

          • Förstår att du gärna skulle vilja skifta det mörka mot det ljusa istället. Det vill jag också göra fast jag bor nere i Östergötland 🙂 Alldelels för länge av mörkt och kallt 🙂 Brukar tänka ibland, att jag är född i fel land 🙂

            Liked by 1 person

            • Ja dessutom är kylan rätt brutal här uppe, -20 till -30 under december till februari .., 😔 jag brukar tänka att jag bor i fel landsände 😉 fast annat land lät ännu mer lockande hi hi

              Gilla

Kommentera

