” 137 : Hurtig (148/365) ”

Jag fotade blåsippor och min äldsta  dotter passade på att vara HURTIG under tiden, nytta och nöje för oss bägge…lärde mig dessutom på köpet-Macro objektivet kanske inte var det bästa att använda i detta läget 😉 hi hi 

12 svar till “” 137 : Hurtig (148/365) ”

    • Tackar 😀 ja eller hur, på Cyberfoto sa de att mitt Macro objektiv funkar lika bra på vanliga actionbilder och porträtt som på närbilder på blommor. När jag låg och fotade blommorna och såg henne komma passade jag på att testa. Men mitt 18-200 mm är betydligt bättre på detta. Fast Macrot har bländare 2,8 och ska vara ett snabbt objektiv så håller jag inte med! Men kanon på blommor och andra närbilder. Jag är inte alls nöjd med bildkvaliteten på denna bild men väljer att lägga ut den för att höra med er andra hur ni upplever ert Macro i dessa lägen. Det vore intressant att höra!

      Liked by 1 person

      • Brukar sällan använda Macroobjektivet annat än för just närbilder men gick faktiskt ut med kameran igår med ”fel” objektiv och testade då att fotografera som vanligt, med en liten frustation att inte kunna zooma 😉 Har inte hunnit titta på bilderna ännu men det ska bli intressant att jämföra. Det objektiv jag har som standard är 18-270 mm, alltså ganska så bra zoom. Mitt macroobjektiv är en Tamron AF 90mm 2,8 SP och jag tycker den är utmärkt till just macro.

        Liked by 1 person

        • Samma här, första ggr jag testade det till annat än just närbilder. Spännande vi har samma Macro objektiv, blir kul att höra din upplevelse av dina bilder. Jag är helnöjd över det till just närbilder, men jag kommer inte att använda det igen till vy bilder .Däremot blir jag lite avis över dessa extra 70mm du har på ditt vanliga (18-200 har jag) .

          Liked by 1 person

          • Baksidan med zoomobjektivet är ju att det väger en del fast egentligen inte så mycket mer än mitt standardobjektiv, som jag faktiskt aldrig använder, trots att det är nyare, 18-135 mm, ett onödigt köp alltså 😉

            Liked by 1 person

            • Ja det gör det, vägde för skojs skull min kamera & zoomobjektivet 1,5 kg. Tyngre än man tror… jag bytte ut kitobjektivet 18-55 som var standard på min till 18-200 direkt och la till lite extra- blev billigare så och jag tänkte att jag heller inte skulle använda standard ändå , ett bra köp 😀

              Gilla

  1. Jag gillar att bilden är lite luddig, min känsla när jag springer är att världen runt blir lite luddig, kan ju bero på min dåliga kondition men dock ändå….men jag förstår hur du tänker!!!

    Liked by 1 person

  2. Håller med Anita om att tolkningen är bra av din duktiga, hurtiga dotter 🙂 Snygg komposition med träden på båda sidor som omsluter joggingspåret.

    Jag har också ett likadant macro och ska ut och pröva det i en vanlig naturbild. Har inte gjort det förut. Får se vad jag får för upplevelse av den varianten 🙂
    Intressant diskussion ovan.

    Liked by 1 person

Kommentera

