” 179 : Lösning (249/365) ”

En LÖSNING på att kunna fota självporträtt är en fjärrkontroll 😉

32 svar till “” 179 : Lösning (249/365) ”

  1. Haha, maken kom in precis när jag hade tryckt på gilla-knappen. Han frågade vem som var på bilden och jag svarade att det är en av mina cyberfotobekanta.
    – Hon har gjort ett riktigt bra självförtroende, råkade jag säga.
    Maken började fnissa.
    – Eh, ja det kanske hon har, fortsatte jag, men det är också ett väldigt fint självporträtt.

    Freudiansk felsägning som ändå uttrycker det jag tänker om dina bilder och dig som fotograf. Du är jäkligt bra.

    Jag visade maken hur du arbetat med ljuset som faller in från sidan, ditt ansiktsuttryck, positionen, det svartvita med en aning av rött läppstift (det kunde inte han se, som den färgblinde man han är) osv.
    – Okej, jag är med, svarade han.

    Liked by 1 person

    • Tack så jättemycket, vad glad jag blir och stolt 😃 kul med felsägningen hi hi . Jag trivs inte så mycket framför kameran men eftersom jag aldrig nästan är med (när det är jag som fotar 😉) är det kul att ha nån bild . Så jag lekte hemma när jag var själv i lugn och ro 😉

      Liked by 1 person

      • Trivs inte heller framför kameran. Ställer förstås upp när någon fotovän vill testa något, men någon linslus är jag inte. Mamma tog för ett par år sedan ett foto på mina syskon och mig och hon tycker det är så bra. Jag ser en sned horisont, för mycket sol i våra ansikten, att vi inte har ställt upp oss ”färdigt” så positionerna är helknasiga, vi ser bara generade och stela ut. Med mera.
        Ditt självporträtt inspirerar mig att våga testa själv.

        Liked by 1 person

        • Känns bekant! Mina föräldrar är heller aldrig med på bild, jag sa att NU ska jag fota er någon dag. Pappa fick lite bråttom hem 😉 hi hi men jag ger mig inte 😉 vill gärna ha en bild på de tillsammans som inte är från -80…. Men förstår känslan hos dem.
          Det jag tyckte var svårt med att fota mig själv var att man har ingen aning hur det blir först när man går fram till kameran…. Men lite sport att gissa hur långt man vågar ut åt sidan mm kul var det i alla fall när jag satt och kolla i datorn , hi hi
          Jättekul om jag inspirerade dig till att testa!

          Liked by 1 person

  2. Vilken härlig lösning på temat lösning, helt underbar och vad otroligt snygg du är !! Superbra självporträtt ur alla synpunkter, ljus, posén, valet av svart/vit…
    Upphör inte att bli imponerad, du är så duktig Eva 🙂

    Liked by 2 people

Kommentera

