” 322 : Typer (253/365) ”

En massa olika TYPER av svampar i skogen, jag törs inte plocka . Jag kan inga 😳

30 svar till “” 322 : Typer (253/365) ”

  1. Fin höstkänsla som du förmedlar i bilden. Det finns gott om svamptyper i skogen och det gäller att vara säker på vilka man kan plocka. Själv har jag lärt mej 10-12 sorter och de är jag bombsäker på. De övriga får vara kvar. Jag älskar att plocka svamp.

    Liked by 1 person

  2. Jättefin bild… härligt ljus och fina färger! Snyggt med blåbären som hänger ut där i överkant!
    Svårt att artbestämma, men det lutar nog åt en gammal torr tegelkremla. Rekommenderar varmt en svampkurs… en helt ny värld öppnar sig 🙂

    Liked by 1 person

  3. Jättefin höstbild! Jag kan också rekommendera svampkurs, gick en för snart 20 år sedan. Kan ju tillägga att jag var den klart yngsta personen vid det kurstillfället. Det var mest gamlingar (tyckte jag då, de var förmodligen i den ålder jag är idag). 😉

    Liked by 1 person

Kommentera

