” Eget tema : Blåsippor (110/365)”

BLÅSIPPOR…

45 svar till “” Eget tema : Blåsippor (110/365)”

    • Tack så mycket 😃 jag har ett Tamron 90 mm. En knapp som heter full/limited ställe till det i början för mig en hel del. Jag köpte mitt nu i februari börjar nu bli lite mer bekväm med rattarna. Vad har du för macro?

      Gilla

        • Skärpan ”drar” man fram och tillbaka från af till manuell. Använder bägge. Limited har jag till om jag bara vill ha detaljer, full hela bilden. Men om du har limited kan du bara fota från en visst brännvidd har jag upptäckt. Avståndet är längre ifrån än vad jag trodde för att få bra skärpa på så små detaljer.

          Gilla

            • Trist när det inte funkar som man vill. Svårt att klura ut det . Jag ringde ned till Cyberfoto när jag sökte af-c inställningen på mitt kamerahus. Hittade inte de reglagen i bruksanvisningen. Till Tamron var det bara ett papper som följde med som bruksanvisning inte mycket att hänga i granen… Sedan är jag inte teknisk lagd direkt , gillar mer att jobba med motiv 😉 hi hi

              Liked by 1 person

Kommentera

