” 228 : Profil ( 336/365) ”


I PROFIL ser man hur iskristallerna bildas och lägger sig runt kvistarna.

20 svar till “” 228 : Profil ( 336/365) ”

  1. Dekorativt och snyggt är det också!

    Vad roligt att det fungerar så du kan kommentera igen. Bilden på talgoxen tog jag genom ett fönster. Jag har en så kallad långzoomkamera, så jag kan fota från macro till att zooma in från långt håll med enkel och snabb inställning i kameran. Inga objektiv att bära på. När det blir dags att byta ut min nuvarande kamera kommer det att bli en långzoom till, men med ännu mera zoom. 🙂

    Gilla

    • Tack så mycket 😃 Det är kul att det fungerar igen. Hoppas att det fortsätter så.
      Det lät spännande. Är sugen på ett 300 objektiv, fotbolls/handbolls förälder som jag är… Det där lät jätteintressant. Allt i ett, min äldstas har ett till 105. Vad har du för märke?

      Gilla

    • Vad läckert med det objektivet. Ska bli jättespännande att höra hur du känner när du jobbat med den. Rätt bra pris var det för att du kan använda den till. Med tanke på att köpa både Mackro och ett tele till en befinlig kamera.

      Gilla

  2. Frost—så vackert. Nu verkar det vara på gång litet grand här i Stockholmstrakten. Eftersom jag är från norr så vet jag hur ljust det blir med snö, så det har jag gärna, men då ska det också ligga kvar dvs vara några minusgrader. Slask och åter slask är trist!

    Ser att du funderar på kamera. Jag har en Nikon D7000 med normal, macro, 200 mm och 500 mm.
    Så har jag en Canon PowerShot SX50HS med ”objektiv” motsvarande 24–1200 mm. Helnöjd med båda.

    Gilla

    • Tack så mycket 🙂 Ja snön lyser upp tillvaron en hel del… slasket må vara men halkan tycker jag är jobbig med bilkörning och promenader. Vi har haft halkigt ett bra tag nu , längtar till en långpromenad…
      Hur gillar du din Nikon 700? är sugen på en sådan.

      Gilla

Kommentera

